woensdag 23 maart 2016

23/03: 11-Steden:Joke Kemper (4)

Joke op weg naar Staveren

De tocht start dinsdag 3 Mei in de IJshal te Leeuwarden (voor het eerst op deze locatie) en de finish op de 5e dag is traditioneel in de Harmonie in Leeuwarden waar ook het eindfeestje plaats vindt.  Een jubileumeditie (de 70e keer) waar het bestuur extra aandacht aan zal geven! 




Zonder alles te verklappen kunnen we wel vertellen dat de editie vele hoogtepunten zal kennen, er is muziek, er zijn attracties, er is een warm onthaal in de Prinsentuin op dag 5, er zijn culturele verrassingen onderweg en naturlijk zijn er 2 razende reporters (ondergetekenden). We staan met camera's en microfoon, partytent, passende muziek en een Friese vlag tijdens elke etappe na ongeveer 5 a 10 km.  Daar doen we oa. interviews; oa Rob Faltin bedenkt dagelijks een verhaaltje en de volgers en jubilea krijgen de gelegenheid om hun vreugdes en pijntjes te delen) en we hebben al enkele gasten bij de tent! jullie zien wel wie dat zijn! Als de wandelcaravan helemaal voorbij is vervolgen we onze weg en maken we beelden van de hele tocht, 5 dagen lang! We gaan dus iedereen zien!!

In Hindelopen  een leuke stempelpost!



Dan nu de kennismaking met Joke Kemper Keijzer die liefst 11 elfsteden wandeltochten achter de rug heeft en dus een routinier kan worden genoemd. Ze is de 3e in de rij van te volgen wandelaars, we volgen in totaal 8 wandelaars.









De eerste 4 stukjes van onze voorpret vind je hier (Klik op naam):



------------------------------------------------------------------------------------------------



We hebben afgelopen zaterdag 20 Maart heel gezellig met Joke de 14 van Terhorne gelopen, een lieve en gezellige vrouw! Jullie zullen haar nog regelmatig tegenkomen tijdens de 11-Stedentocht!!



........door Joke Kemper Keijzer

"Hier dan even een verhaaltje over wandelen en mij. Het begon in 1998, ik had al een aantal jaren achtereen de 11 steden wandelaars in Dokkum zien aankomen.Vermoeide gezichten van alle leeftijden ,maar toch allemaal met een soort overwinnaarslach! Dat wilde ik ook wel eens meemaken. Maar ja..denken en doen! Tot mijn oudste zus, die toen al erg ziek was, zei: als je iets graag wilt dan moet je dat doen. Het kan zo maar te laat zijn. Dusss...ik begon met trainen voor de 11steden wandeltocht. De eerste was superzwaar, veel blaren  ,maar met hulp van veel lieve mensen onderweg heb ik het kruisje kunnen halen. Toen dacht ik: dit moet beter kunnen en ben toen geschiktere schoenen gaan kopen en meer gaan wandelen.Ik had inmiddels een wandelmaatje wat het allemaal  nog veel leuker maakte. De 11steden werd "de mooiste week van het jaar"tocht !



Toen ikzelf ernstig ziek werd was dat ook mijn "grote doel"Als ik die tocht weer zou kunnen doen dan was ik er weer.Het heeft me steeds opgepept. Tijdens de behandelingen heb ik een puppie gekregen waar ik er steeds mee uit moest zodat ik bleef wandelen. Wat was het heerlijk en wat was ik dankbaar toen ik weer zover was dat ik de grote tocht weer aan kon. Deze tocht is echt speciaal , en om Friesland in de mooiste tijd van het jaar op deze manier te zien (ook al regent het soms een dagje) is prachtig. Ik hoop dat deze 70e editie veel nieuwe 11steden wandelliefhebbers op gaat leveren.  Dit wordt mijn 12e keer".



Groetjes Joke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten