maandag 7 maart 2016

09/03: 11-Steden: Peter de Looze 2

Oant moarn! (Met Piet Paulusma)
























Peter de Looze, wie kent hem niet in wandelland! Eigenlijk vergeet je hem nooit meer als je hem eens tegengekomen bent tijdens een wandeltocht want zet je hem tussen een ploeg van 1000 wandelaars dan haal je hem er nog op afstand tussen uit! Alleen....als je hem bijvoorbeeld eens in de kerk tegenkomt dan kan het zijn dat je niet weet dat dit Peter is, teminste we nemen aan dat hij daar in een andere outfit loopt dan bij de meeste wandeltochten.  Elke tocht heeft Peter een bijzondere outfit aan. Zo hebben we hem in Friesland al eens gespot als een IJsvogel. In Nijmegen had hij een keer een gorillapak aan en dat viel de schaatsende reporter in Nijmegen Eric Hulzebosch natuurlijk meteen op wat een goed gesprek opleverde in 'Het gevoel van de 4-Daagse'. Tijdens de Zeeland marathon liep hij letterlijk een keer als betalende zwartloper mee en in de 'Nacht van Vlaanderen' verkleedde hij zich als indiaan!


Met Eric Hulzebosch in Nijmegen

Een opvallende verschijning, reden om hem als eerste voor te stellen in onze rol als 'razende reporters' tijdens de 11-Stedenwandeltocht. We zijn heel erg benieuwd hoe hij in Friesland zich zal presenteren de komende tocht der tochten!! Maar we laten Peter zelf even aan het woord:





"Een kort verslagje schrijven over mezelf, is niet mijn sterkste punt. Waar moet ik nou in hemelsnaam over kletsen. Ik zal me maar eerst even voorstellen. De meesten onder u zijn mij wel eens ergens te voet tegengekomen. Ben Peter de Looze 48 jaar geboren in het Zeeuwse dorpje IJzendijke in West-Zeeuws-Vlaanderen. Mijn vriendin Linda Logtenberg woont in Gelderland en heb haar met het wandelen leren kennen. Ik ben werkzaam als operator in een productiebedrijf van kartonnendrankverpakingen voor o.a. Campina. 
Kanshebber laatste dag mooiste outfit 11-Steden!
Explore where no man has gone before. Keek vroeger graag naar Star Trek. En met wandelen dan kom je ergens op plekjes waar je anders nooit naar toegegaan zou hebben. Ben een laatbloeier pas in 2011 heb ik het wandelvirus te pakken gekregen. Het zat in mijn hoofd. Ik wilde eens de vierdaagse van Nijmegen lopen. Heb me bij een Belgische wandelclub aangesloten. Ik deed in het begin tochtjes van 5 tot 10km en dan had ik het al zwaar. Maar oefening baart kunst, naarmate je regelmatig ging wandelen merkte ik dat de conditie en uithoudingsvermogen met stukken vooruit gingen. Je breidde het uit tot tochten van 40km. Tijdens de vierdaagse van Nijmegen (4 X50) leer je nieuwe wandelvrienden kennen. En zo is het idee opgekomen om ook samen eens de 11 stedenwandeltocht te lopen In Friesland. Zo gezegd zo gedaan. Leuke anekdote was dat er Friezen verkleed waren met hun provincievlag en aan mij werd gevraagd of ik mijn

Ouders...laat Uw kinderen thuis tijdens de 11

Zeeuwse vlag niet wilde omruilen voor een Friese vlag. Nee,dat gingen we maar niet doen! Nu was het geval dat er een koude wind waaide en met de volle zon een hele dag boven je, had ik een stijve nek gekregen. Dus ik was de volgende dag op zoek naar een das, want mijn Zeeuwse das had ik thuis laten liggen. Voor een zacht prijsje hebben ze me toch overgehaald om de Friese das om mijn hals te dragen. En het leuke ervan was dat ik met die Friese das met Piet Paulusma op de tv ben geweest. Een collega kan die zo goed imiteren dan liggen we altijd in een deuk. Ook ben ik eens blijkbaar van Stavoren naar Hindeloopen door de geluidsbarriëre gegaan, daar heb ik volgens mijn controle kaart 4 minuten overgedaan. Dat record heeft volgens mij nog niemand verbroken. Dit jaar doe ik de tocht der tochten voor de derde keer mee. Dus heb er weer zin in om de uitdaging aan te gaan. Mijn overnachtingen zullen op de vrachtboot zijn".


Als indiaan...
Tot zover Peter, de 11-Stedenwandelaars zullen hem ongetwijfeld wel een keertje tegenkomen: Geen vangnet meenemen want het is dus NIET een echte aap of IJsvogel of wat dan ook!  En al is het nog zo warm: Peter heeft altijd een (warm) pak aan, benieuwd! Een kanshebber voor een prijs de laatste wandeldag waarbij gestreden wordt voor een prijs wie de mooiste en/of orgineelste outfit aanheeft!!


Peter loopt ook zwart!
De organisatie is druk bezig er een prachtige wandeltocht van te maken! Je kan dus een dag meelopen, maar ook meerdere dagen naar keuze. Nieuw is de halve 11-Stedentocht die gestart wordt op hemelvaartsdag vanuit Workum. Je hoeft de langste afstanden dan niet te lopen, de eerste dag is bijna 50 km. en de tweede 47km.! Er is een speciale herinnering voor de volhouders van de halve tocht. De laatste dag kan praktisch iedereen makkelijk doen, die is 27 km. Dit wordt een speciale dag, veel muziek, veel extra's waaronder veel te doen in de slotkilometers in de Prinsentuin waar ook van iedereen een finishfoto wordt geschoten! Meer verklappen we nog niet, gewoon MEELOPEN! 



Volgende week 16 Maart deel 3 van 'Op weg naar de 11-Stedenwandeltocht', dan de kennismaking met Marjan uit Brabant. Tijdens de 11-Stedenwandeltocht laten we jullie meegenieten van de belevenissen van Peter, Marjan en 6 andere lopers maar natuurlijk passeren heel veel wandelaars de revu dmv foto, film en interviews.  


SCHRIKKEN!! Niet om Peter maar om de man rechts erachter!





In 4 minuten van Staveren naar Hindelopen!! Klasse Peter!


































OANT OARE WIKE!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten