woensdag 30 maart 2016

30/03: 11-Steden: MIRANDA S.(5)

Miranda in actie tijdens haar grote hobby muurkaatsen
In de serie 'Op weg naar de 11-Stedenwandeltocht' die van 3 t/m 7 Mei as wordt gelopen ditkeer de kennismaking met Mirande Scheffer. Ze is een vrolijke noot in het wandelpeleton, reden om haar eens in de gaten te gaan houden tijdens de komende tocht. Het wordt drama en lachen, want ze heeft altijd een goede muts op maar loopt ook regelmatig blaren! Ja...dit is wel iets anders dan muurkaatsen. Veel meer nieuws over haar belevenissen vanaf 3 Mei op

 
www.trochrinnen.blogspot.com          en onze faceboekpagina's 

'Elfstedentochtwandeltocht 2016 Trochrinnen' of  onze gewone faceboekpagina

---------------------------------------------------------------------------------------------------



Aan het woord nu Miranda Scheffer:

Mijn naam is Miranda Scheffer en ik ben 28 jaar. 7 Jaar terug was ik sportmasseuse tijdens de elfsteden wandeltocht op dag 2 in Workum. Mensen vertelden enthousiaste verhalen en het moest een echte uitdaging zijn. Het jaar daarna besloot ik om de elfsteden wandeltocht te wandelen. Dit jaar fiets ik de elfstedentocht voor de 13de keer en doe de wandeltocht al weer voor de 6de keer. 





Naast het racefietsen, wandelen, voetballen speel ik op internationaal niveau wallball (muurkaatsen). Deze sport wordt over de hele wereld gespeeld en op deze sport ben ik verlieft geworden. Veel actie, voetenwerk, snelheid, tweehandig en slim spelen geeft me een kick. Heb met deze sport al mooie titels gewonnen. Zo zijn wij in 2014 wereldkampioen geworden in Spanje. Het moment dat je in de finale tegen  Puerto Rico wint is een moment om nooit te vergeten. Een grote droom die daar uitkwam. Naast het wereldkampioenschap zijn wij in 2010 Europees kampioen geworden. Daarnaast ben ik dit jaar European player of the year geworden, wat voor mij veel betekent!






Dit jaar loop ik de elfstedenwandeltocht voor mijn 6de keer. Ja wie had dit  verwacht? Eerlijk gezegd ik niet. Ik was vroeger als meisje nooit echt een  wandelaar, meer een voetballertje. Lekker rennen en vliegen en de wil om te  winnen vond ik altijd heel erg leuk. Na 7 keer de fietselfstedentocht gefietst te hebben wou ik een gehele nieuwe uitdaging. Een uitdaging waarvan  ik zelf niet zeker was om dit te halen. Mijn keuze was gevallen op de elfstedenwandeltocht vijfdaagse.  


Elke elfsteden wandeltocht is weer anders. De ene keer krijg je 21 blaren en de andere keer heb je er maar 2, of je krijgt zoals ik een grote blaar dat er een gat ontstaat! Ja dit heb ik helaas in 2014 meegemaakt, maar door een geweldig team van het rode kruis heb ik de tocht uit kunnen lopen. De elfsteden wandeltocht is iets wat je meegemaakt moet hebben. Je hebt tijdens de tocht geweldige begeleiding, vrijwilligers en lieve mensen om je heen. 


Het is een traditie geworden en met z'n allen zijn wij 1 grote familie. Elke ochtend wordt het dieseltje gestart en willen jullie niet weten hoe sommige mensen wandelen, maar dat is puur het lichaam opwarmen. Na 10 minuten vliegen ze jouw voorbij. Na elke dagetape staat er een geheel APK keuring team voor je klaar wat bestaat uit NGS sportmassage en het rode kruis. Deze dienst zit bij de prijs inbegrepen en dat is echt GOUD waard. Het is voor mij een kick om de tocht elk jaar weer uit te lopen. Elke meter is er ééntje!! 




Groetjes: Miranda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten