zaterdag 6 februari 2016

06/02: Exloo Dogsloop

Foto's DOGSLOOP online:  KLIK HIER  Verslag Snowy


Verslag Snowy: De dogsloop door de ogen van Snowy

Even poseren met de familie! Prachtig!!
"'s Morgens moest ik weer eens vroeg mijn mand uit, en dan zie je al aan de stress van Baasje en vrouwtje dat er weer eens iets staat te gebeuren. Denk een wandeltocht wat anders op zaterdag? En dan krijg je een bakje vlees, nou dan weet ik wel hoe laat het is: Er moeten weer kilometers gemaakt worden......en voor mij maar weer afwachten of ik een heel eind moet klooien, of een stuk in de draagtas moet. 

In het ergste geval wordt ik uitbesteed maar daar heb ik toch wel de rem op gezet door heel vervelend te zijn bij de oppas. En bij de pakezeggersis het toch al wat een rommeltje, van alles op de grond, enorm veel drukte, die jongens vliegen van voor naar achter en van links naar rechts, dus dan denk ik: Het is dan ook niet erg als ik mijn behoeftes daar tussen leg! Dus zo gezegd zo gedaan en en ik ben er de laatste tijd eigenlijk helemaal niet meer heen gegaan! Poep en plas actie succesvol!! Ik vind dat ik gewoon mee moet kunnen, desnoods in de draagtas...HEERLIJK!!!
Maar mijn bek viel vandaag open van verbazing!! Wat hebben baasje en vrouwtje vandaag een prachtig tripje voor me bedacht! Exloo...we kwamen daar aan, feesttent in en ik zag hondjes!! Blaffen natuurlijk, maar later werd ik wel wat rustiger, enorme hulkachtige honden kwamen de tent binnen, er kwam geen eind aan....wel 1000 stuks hoorde ik later!! Toen hoorde ik van vrouwtje dat het een 'Dogswalk' was met allemaal leuke dingen voor de honden! Fantastisch!! En het was nu eens omgekeerde wereld: Baasjes mochten mee MITS ze aangelijnt waren, geen rommel in de natuur gooiden en niet zouden wildplassen. Hielden ze zich niet aan de regels dan is het volgend jaar gebeurd met baasjes mee naar de Dogswalk!! Maar goed...meevaller natuurlijk want nu hoefden we ook niet heel veel kilometers te wandelen! En ik kon dat zelf doen...dus geen wandeltas mee voor mij. Ook maar goed, want er was heel wat snuffelwerk te doen vandaag! De prachtigste reutjes liepen om ons heen, ook wel matcho types maar ach....de meesten waren heel lief! Jullie moeten de foto's van baasje maar even bekijken, want die heeft heel wat verschillende merken en modellen op de foto gezet! Onderweg viel het nogwel mee met de drukte, je had 4 uur de tijd om te starten zodat je niet poot op staart liep. In de pauze was het echt gezellig, daar bleven een heleboel reutjes en teefjes gezellig even blaffen, we hebben heel wat info uitgewisseld.  

We konden behendigheidsproeven doen, maar dat was niets voor mij want die stukken worst die ze ons voorhielden om vooruit te komen (We zijn geen ezels!) waren niet om te pruimen! Er was een tunnel van 5 meter, nou daar krijgen ze me echt niet in! En om paaltjes heen lopen link rechts links rechts etc...DUS NIET! Ik genoot meer van al die heerlijke reutjes om me heen! Wat een belangstelling, alleen als ik even goed sjans kreeg werd er weer aan de riem getrokken....leuk hoor, doet baasje ook wel eens bij vrouwtje volgens mij want soms hoor ik vrouwtje boven roepen: Niet zo hard aan die riem trekken Albert....maar wat dat nu precies is.....We hebben de hele tijd met Seppel en zijn leasevrouwtje op gelopen. Lieve Reu die Seppel. Lekker ding!! Is de zonde wel waard! Maar ja...die riem he!! We kwamen nog op de foto, deze was meteen klaar, maar op het eind...dar wachtte een koude douche! Vrouwtje vond het nodig dat ik daar in bad ging waar een dame van de organisatie ons met koud water afspoelde.....geef me dan baasje maar 's avonds, die heeft warm water....maar ja die was ook liever lui dan moe 's avonds. Dus daar maar afspoelen. Maar we hebben een hele leuke dag gehad met als slot een tas met verrassingen....voor de hond!! Ik dus!! Eind goed al goed!!

Bedankt organisatie voor de mooie dag! Behalve die vrouw die me afspoelde vanzelf....die kan om mij in de hondepoep zakken!! 

Tot volgend jaar....groetjes van Snowy   (en haar baasjes)"


Na afloop een koude douche voor Snowy, Seppel en vele anderen!


Pauze na ongeveer ruim 6 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten