zaterdag 31 januari 2015

31 Munein: Snerttocht






Snerttocht


Verslag Snowy:

Goeiemorgen lezers en lezeressen, ik heb baasje en vrouwtje even verzocht om niet hun (meestal zwaar op de maag liggende) stukje te schrijven want ik...SNOWY....heb hot news!!

Deze week lag er een enveloppe in de bus van Ome Henk en Tante Truus van de WIK!! Nou big surprise: naast de lidmaatschapsbewijzen van Baasje en Vrouwtje zat er ook een embleem in voor mij....SNOWY....met begeleidende tekst!! Nou daar stond in dat naast Baasje en Vrouwtje (die er grof geld voor moesten betalen) ik erelid van de WIK wordt!!  Fantastisch nieuws natuurlijk waar ik...SNOWY.....APE-trots op ben!!!  Dank je wel Ome Henk en Tante Truus!  Ik zal proberen alle tijd vrij te maken waar mogelijk. Sowieso loop ik alle tochten mee van WIK en als mijn agenda niet TE vol staat zal ik proberen de vergaderingen te bezoeken en mijn (SNOWY's) zegje doen!  Het eerste agendapunt wat ik naar voren zal brengen is dat er bij de verzorgingsposten brokjes en vers vlees moeten staan voor ons...honden!  Ook de zitgelegenheid kan beter, voor zitzakken en manden met lekkere warme kleedjes erin ga ik....SNOWY.....mij hardmaken!!!  Want wij...honden....worden nog wel eens vergeten tijdens wandeltochten: rusten doen we vaak op de vloer met een bak water erbij, dit kan anders! Maar ik ga eerst eens heerlijk genieten van mijn erelidmaatschap!


Maar ik moet ook nog even wat over die tocht in Munein vertellen! 

We zouden al vaker naar Munein toe, maar omdat het een klere-eind rijden is en er vaak wel wat anders in de buurt is (zoals nu in Sneek) blijft het er wel eens bij. Tjalf Spanjer is daar de grote man geloof ik (ach voor mij zijn alle mannen groot) en die had vorige keer gezegt dat als we kwamen er drinken en brokjes zouden klaarstaan, nou slechte beurt gemaakt Tsjalf....me rotgezocht in dat Dorpshuis maar het was SNERT...GEEN brokjes!! En dan heb je al meteen een flink minpuntje bij Snowy Tsjalf!! En dan komen er in het begin ook nog van die vreselijke blubber/gras paden met ook nog de nodige plassen. En we hadden bij de heenreis al de nodige problemen achter de rug! 2x verkeerd gereden door een verouderde TOM TOM, ja er moet vanzelf bezuinigd worden dus dat doet Baasje dan maar door de TOM TOM niet up te daten. Nou van de extra benzine die we nu hebben gereden  kun je dat ding wel 10 jaar updaten!!  Hopelijk leert hij ervan. Maar goed, na het eerste kilometers drag werd het allemaal een beetje 'hondvriendelijker' en we liepen afwisselend over verharde en onverharde paden onze 25km. Na 8,6km. kwamen we via een mooi bospad in pauzelocatie 'De Trochreed' nabij Roodkerk. Daar troffen we Hennie en Ymie waar we verder mee opgelopen hebben al had Hennie op laatst haast omdat haar mannetje Wilco de 15km. liep en natuurlijk even moest wachten. Na Oudkerk waren er weer even blubberpaden...gelukkig niet al te lang. Stukje over landgoed 'De Klinze' gelopen....erg mooi natuurlijk maar ik dacht alleen aan die brokjes van Ralf!! En die kwamen maar niet  Er waren wel nog 2 pauzes onderweg in 't wapen van Friesland en brasserie 'De Canterlanden'  maar brokjes.......neen!  Jammer dat we wat laat waren want erg veel wandelaars hebben we niet meer gezien 

Het weer was fenominaal! Zon, wel een beetje koud, maar heerlijk honde weer! Op een paar pijl-en brokjes fouten na was de tocht heel goed verzorgd! Toch mijn complimenten Tsjalf, en ook voor je vrouw en de vrijwilligers die de hele dag voor ons klaar hebben gestaan....een dikke slik van

SNOWY!  (Erelid van WIK Drachten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten