zaterdag 17 januari 2015

17 Beetsterzwaag:Trochsetters

    Foto's HIER    

 


32e Winterwandeltocht



Vanuit het Trefpunt in Beesterzwaag werd gestart voor alweer de 32e Winterwandeltocht van de Trochsetters een wandelvereniging uit Drachten. De Trochsetters is een kleine vereniging met ruim 50 leden die zelf een tweetal tochten organiseert. Dit jaar 2 tochten vanuit Beetserzwaag, tocht nummertje 2 wordt op 13 juni a.s. gelopen. 's Zomers wordt er zo'n 12x een bus gehuurd voor een gezamelijke tocht naar een lokatie in één van de 3 noordelijke provincies voor een tocht van 15, 10 of 5km. naar keuze. Er lopen leden in de groep mee maar daar is natuurlijk iedereen vrij in. Na afloop een glaasje prik en gezellig samen weer naar huis....ideaal voor oa mensen in de regio die geen eigen vervoer hebben, zo kan men toch regelmatig naar een wandeltocht toe. De Wandelvereniging is na een vlotte bevalling geboren in 1957. De contributie bedraagt 6 euro per maand maar dan krijg je ook wat! 12 wandeltochten met vervoer en de jaarlijkse ledenvergadering en Bingo worden ook bekostigd van de contributiegelden! Wie meer wil weten over een eventueel lidmaatschap kan meer info vinden op www.trochsetters.com tel: 0512-355211 of tel: 0512-515191. Hieronder volgt nog een verslagje van ûs Huntsje Snowy die de 25km. met ons liep!



Verslag Snowy:

"Nou baasje heeft alweer wat gras voor mijn voeten weggemaaid maar ik zal proberen nog wat woorden te vinden die iets toevoegen aan de zijne. Vrijdagavond wist ik het al: IK MOCHT MEE en hoefde niet naar de drukke kleinkinderen van Baasje en vrouwtje! Maar toen we daar aan kwamen....wat een schok!! Allemaal FLAL mensen achter de inschrijftafel....had baasje zich vergist?? Moest ik nu weer naar huis? Maar wat schetste mijn verbasing? Ze waren allemaal poeslief tegen mij en sommigen vroegen nog aan vrouwtjw of ik ook de 25km. ging doen....Domme vraag natuurlijk, ik zou nooit alleen de 10 of 15km. gaan lopen terwijl mijn allesjes de 25 doen....maar ik snapte het niet! Ik werd geaaid, er werd lief over mijn overleden moeder gesproken....er was zelfs één die me een kanjer noemde.... Maar al snel kwam de aap uit de mouw: We waren bij een andere vereniging met een stuk of wat bekende mensen in hun gelederen maar daar lieten ze "KANJERS" zoals mij wel toe.....rare wereld!!


'De Trochsetters'...zo heet dat wandelclubje, en die organiseren 2x per jaar een tocht vanuit Beetsterzwaag. Ik heb gezien hoe baasje en vrouwtje vvorige week terug kwamen! Vreselijk...de haren nat en plat; de kleren vies en nat en die schoenen!! Onder de blubber en de stront....en ze hadden het koud! Maar het vreemde was dat ze tegen iedereen zwetsten en zweerden over die prachtige barre tocht! Nou dat maken ze mij niet wijs want het hoeft thuis maar windkrachtje 4 te zijn en dan wordt de route daar al ingekort tot 10 minuten uitlaten...dan vind je een tocht die 25km. lang is met windkracht 9 en regelmatig regen ECHT niet leuk!! Maar ja...stoer doen, overal oh's en ah's vanzelf en dat vinden ze dan schijnbaar prachtig!


Maar ik moet wat over de tocht zeggen blaft baasje, nou die was mooi...punt uit!! Wel af en toe wat blubber zodat ik net als Ymie tot mijn navel erinzakte, maar ach....het was prachtig weer, het zonnetje scheen de hele dag, geen regendrup gezien. ja onderaan de neus van enkele 60+ sers, maar een prachtige loopdag!! Genoten 'Trochsetters'!! Set sa troch met jullie wandeltochten.


Onderweg een stuk met Ymie en Hans opgelopen.  Met Ymie was het weer gezellig lopen, die kleeft teminste niet zo aan baasje dan die vrouwenverslinder HW wel doet!! Die zat telkens weer aan vrouwtje die dan ook na afloop onder de hoge druk reiniger is afgespoeld door baasje. Ze zouden van Hans eigenlijk pasta moeten maken en hem in knijptubes moeten doen, kon hij teminste nog dienst doen als secondelijm.


O ja...Jifke heeft gesolliciteerd bij Troch-rinnen, nou ze zat bij de laatste 10 vorige week en nu is dan de kogel door de kerk: ze is aangenomen. Ik geloof dat ze een rubriek krijgt over haarverf en lippestift, maar dat zien jullie wel. Haar arbeidscontract gaat per onmiddelijke ingang in! De tocht had verder 2 pauzes waar we snel weer weg waren. WARM! Trouwens baasje en vrouwtje hebben zelf warm water mee en nemen af en toe een bakje koffie of soep onderweg.Soms zitten we met zn drieën romantisch op een bankje en zien we diverse lopers langs komen. Erg leuk, vooral in dat stralende zonnetje afgelopen zaterdag!


Ik wil mede namens mijn baasjes de TROCHSETTERS en de FLAL-vrijwilligers van harte bedanken. Het was allemaal dik voor elkaar alleen het laatste stukje heb ik echt mijn speurneus even moeten gebruiken want daar kwamen Baasje en Vrouwtje niet uit. Of het nu een stukje routebeschrijving was wat niet klopte of dat er wat pijlen niet goed of onduidelijk stonden weet ik niet maar het was ff zoeken, maar verder niets dan lof!!


BEDANKT Groetjes:

Snowy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten