dinsdag 15 maart 2016

15/03: 11-Steden: Marjan (3)



















Marjan is een bekende verschijning tijdens de wandel 11-Stedentocht en staat bekend om haar spontaniteit en optimistische kijk in het leven! Ondanks dat ze niet echt graag in de picture staat en niet een cameravrouw is werkt ze toch mee aan een exclusieve reportage voor Trochrinnen op Blogspot! Ze gaat voor de 5e achtereenvolgende keer de 11-Stedentocht lopen na al vele andere tochten te hebben volbracht oa. Kennedy marsen! Tegenwoordig houdt Marjan een blog bij met vele mooie foto's en haar verhaaltjes over de door haar gelopen tochten! Maar we laten nu even Marjan aan het woord, jullie zullen ze oa. op onze blog tijdens en na de 11-Stedentocht nog wel eens tegenkomen!



----------------------------------------------------------------------------------





(Geschreven door Marjan uit Brabant)


"Ik ben Marjan uit Brabant. Sinds 2009 ben ik aan het wandelen geslagen. Jaren lang was ik supporter langs de route van de Nijmeegse 4-daagse. Heel gezellig!  Op één moment was ik even ingedut op de stoel langs de kant v/d weg en kwam er een man (+/- 80 jaar) naar me toe, legde een hand op mijn schouder; “vermoeiend hé zo’n 4-daagse”...... Vanaf dat moment besloot ik zelf de 4-daagse te volbrengen.




Dat heeft geleid tot vele leuke wandeltochten en ontmoetingen met medewandelaars.
Mensen vertellen onderweg hun ervaringen en daarmee kwam de 11-stedenwandeltocht ter sprake. Die uitdaging bleef hangen.


In 2012 besloot ik me in te schrijven en ging er alleen op af. Goed getraind daar ik het een hele uitdaging vond en al snel ontmoette ik een bekende en liepen wij samen de tocht. Het werd een speciale ervaring met volop gemoedelijkheid onderweg. Niet in woorden uit te drukken, je moet het ervaren.




Mijn motto ‘steeds een andere uitdaging’ is niet geheel gelukt. De jaren daarna was ik weer van de partij zonder dat het echt gepland stond. En telkens met andere wandelmaatjes. Het enige vaste was mijn plek op het slaapschip de ‘Linquenda’ (all inclusive). Dit jaar ga ik voor de 5e keer met meerdere Brabanders die ook al eerder gelopen hebben (die Brabanders komen steeds weer terug). Het beloofd een gezellige boel te worden.


Tijdens het wandelen maakte ik sporadisch foto’s. Ondertussen loop ik zowat iedere tocht met de camera om mijn nek en dat levert veel foto’s op".




-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tot zover de korte introductie van Marjan, we zullen haar nog regelmatig gaan spreken oa. bij ons vaste punt op de route na 5 km. wandelen waar we ons tentenkamp even een uurtje opslaan en gesprekjes gaan doen met oa de wandelaars die we gaan volgen. Maar ook anderen komen aan bod, wy sjoch wol hoe it rint!



Marjan is wekelijks ook actief op haar blog: KLIK HIER voor BLOG MARJAN


Er staat spannend boven: 'Ga je mee verdwalen'!

Dagelijkse updates van Marjan elke dag tijdens de 11-Stedentocht op




Geen opmerkingen:

Een reactie posten